СУТНІСТЬ ПРИНЦИПІВ СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОГО СУПРОВОДУ ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ
DOI:
https://doi.org/10.17721/2415-3699.2021.14.11Ключові слова:
адаптаційна підготовка, акультураційні навички, інтернаціоналізація освіти, міжкультурна взаємодія, система супроводу, соціокультурне середовищеАнотація
Досліджено вплив адаптаційних принципів на вибудовування ефективної підготовчої системи, серед яких: принцип адаптації постійного типу, прогресивний принцип, принцип перспективності, комплексний, оперативний, принцип оптимальності, спрощення, узгодженості, цілісності, дієвості. Виявлено їхні сутнісні характеристики, а саме: проведення міжособистісної взаємодії академічного та
соціального плану (принцип адаптації постійного типу); сприяння трансформаційним змінам у програмах підготовки іноземних студентів у зв'язку зі змінами міжнародного досвіду (прогресивний принцип); внесення змін у підготовчу стратегію згідно з результатами
перспективного дослідження (принцип перспективності); вибудовування зв'язків між елементами системи адаптаційної підготовки іноземного студента (комплексний принцип); виявлення поточних та ймовірних проблемних проявів у системі адаптаційної підготовки
(оперативний принцип); створення умов для можливості розробки індивідуальної програми підготовки іноземного студента (принцип
оптимальності); редагування адаптаційного теоретичного матеріалу без втрати сутнісної складової (принцип спрощення); об'єднання всіх сфер, що впливають на іноземного студента задля досягнення адаптаційної мети (принцип узгодженості); забезпечення
цілісності системи адаптаційної підготовки (принцип цілісності); відновлення системи адаптації у випадку виникнення проблемних
ситуацій (принцип дієвості). Визначено роль регулярної адаптації, що характеризується забезпеченням постійного соціокультурного
оновлення особистісних шаблонів (теоретичні знання) для можливості їхнього застосування та формування, таким чином, адаптаційної гнучкості (практична діяльність). Зазначено, що методики підготовки іноземних студентів можуть і повинні змінюватися залежно
від потреб суспільства і трансформаційних змін, що виникають у ньому. Зауважено про запобігання нерівномірності адаптаційної підготовки, що може призвести до недоотримання знань між особистостями і, у підсумку, розбалансування академічної групи, де присутні
іноземні студенти.