ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ІНЖЕНЕРА-ПЕДАГОГА НА ОСНОВІ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ
DOI:
https://doi.org/10.17721/2415-3699.2018.8.02Ключові слова:
якість освіти; професійна підготовка; конкурентоспроможність інженера-педагога; компетентність; компетентнісний підхід у навчанні; види професійних педагогічних компетенційАнотація
Присвячено темі якості освіти на теренах України. Проаналізовано місце і роль якості європейської вищої освіти, а саме те, що Європейський союз розглядає якісну освіту, передусім, як інструмент економічного зростання на шляху до розбудови більш компетентно спроможної й динамічної спільноти. Забезпечення випускникам вищих навчальних закладів такого рівня підготовки, який водночас дозволяв би їм продовжувати освіту в будь-який країні Євросоюзу та бути спроможним на ринку праці, вимагає застосування інших підходів у підготовці та вимірюванні навчальних досягнень студентів. Також розглядаються актуальні питання забезпечення якості навчання майбутніх інженерів-педагогів за допомогою компетентнісного підходу. Стаття охоплює важливість моделювання компетенцій та особливості упровадження компетентного підходу в процес професійного навчання для випускників закладів вищої освіти професійних дисциплін. Проаналізовано питання значущості моделювання компетенцій і особливості впровадження компетентнісного підходу в процес професійної підготовки майбутніх викладачів інженерних дисциплін у вищій школі.
Доведено, що якість професійної педагогічної підготовки майбутніх інженерів-педагогів обґрунтовано викликає необхідність формування у студентів необхідних компетенцій, які поєднують знання, навички, уміння; здібності й риси особистості; показники загальної культури; уміння якісно виконувати професійні обов'язки. Набуття майбутніми фахівцями системи інженерних і психолого-педагогічних знань, навичок та умінь спрямовано на формування компетенцій, які слід розглядати як результат навчання за напрямом "Професійна освіта (транспорт)".