ПЕДАГОГІЧНІ ІННОВАЦІЇ ПІДГОТОВКИ КАДРІВ У СФЕРІ ОСВІТИ ДЛЯ НАЦІОНАЛЬНИХ МЕНШИН (СПІЛЬНОТ) В УКРАЇНІ ТА КРАЇНАХ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ
DOI:
https://doi.org/10.17721/2415-3699.2023.18.13Ключові слова:
педагогічні інновації, освітня сфера, національні меншини, національні громади, Україна, Угорщина, Словач- чина, Польща, Литва.Анотація
В с т у п . Досліджено педагогічні інновації в освіті національних меншин (громад) в Україні та країнах Європейського Союзу. На су- часному етапі розвитку України проблема забезпечення належної освіти представників національних меншин набуває особливої акту- альності, оскільки ефективний підхід до цієї проблеми має велике значення для збереження злагоди між різними національностями в багатонаціональному суспільстві. Позитивний досвід впровадження педагогічних інновацій у закладах освіти країн ЄС, орієнтованих на потреби національних меншин, є особливо важливим для її інтеграції в нашій країні.
Мета і завдання. Мета дослідження – проаналізувати педагогічні інновації в освіті національних меншин (громад) в Україні та краї- нах Європейського Союзу.
Для виконання поставленої мети дослідження були поставлені такі завдання: охарактеризувати визначення поняття "інновація" в освітній діяльності; визначити педагогічні технології, які використовуються в інноваційній педагогічній діяльності; розглянути педагогічні інновації в освіті національних меншин в Україні; проаналізувати особливості педагогічних інновацій в освіті національних меншин у країнах ЄС.
Р е з у л ь т а т и . У контексті освітньої діяльності термін "інновація" використовується в ряді важливих значень. Наведено кла- сифікацію педагогічних технологій, які найчастіше використовуються в освітньому середовищі. Було наголошено, що інноваційна освітня діяльність в Україні здійснюється на трьох рівнях. Спектр технологій, які нині функціонують у закладах освіти, у яких нав- чання ведеться мовою національних меншин, є багатоформатним, що пов'язано із запровадженням нових освітніх стандартів. Аналі- зуючи педагогічні інновації в освіті національних меншин у країнах ЄС, можна назвати деякі особливості таких країн, як Угорщина, Словаччина, Польща, Литва, оскільки їхні погляди на питання освіти національних меншин досить різноманітні.
В и с н о в к и . Проаналізовано педагогічні інновації в освіті національних меншин (громад) в Україні та країнах Європейського Союзу. Охарактеризовано визначення терміну "інновація" в освітній діяльності. Визначено також технологічні схеми та педагогічні технології, що використовуються в інноваційній педагогічній діяльності. Розглянуто педагогічні інновації в освіті національних мен- шин в Україні. Проаналізовано особливості педагогічних інновацій в освіті національних меншин у таких країнах ЄС, як Угорщина, Словаччина, Польща, Литва.
##submission.downloads##
Опубліковано
Версії
- 2024-04-02 (2)
- 2024-04-01 (1)