ТЕОРЕТИЧНЕ ОБҐРУНТУВАННЯ МОДЕЛІ РОЗВИТКУ КРЕАТИВНОСТІ ВИКЛАДАЧА В ЗАКЛАДІ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.17721/2415-3699.2023.18.02Ключові слова:
pedagogical creativity, lecturer, creative competence, professional competence.Анотація
В с т у п . Присвячена проблемам педагогічної творчості викладача як складової його професійної діяльності. Розглянуто понят- тя педагогічної творчості, проаналізовано рівні педагогічної творчості й умови професійного його становлення.
Окреслено ознаки педагогічної творчості, зокрема такі: новаторство, оригінальність, нестандартність процесу й результату педагогічної діяльності, вихід за межі загальновідомого в педагогічній науці та практиці. Визначено важливу передумову розвитку творчої особистості майбутнього вчителя це – особистісний і професійний вплив викладачів університету. Важливим є викорис- тання викладачами інтерактивних педагогічних технологій – таких, що синтезують досягнення педагогічної науки і практики. Зокре- ма: діяльнісно-орієнтовані (проєктні технології), особистісно-орієнтовані (діалогічні, тренінгові), когнітивно-орієнтовані тощо. Педагогічна творчість – це оригінальний і високоефективний підхід педагога до розв'язання навчально-виховних завдань, що збагачує теорію і практику навчання та виховання. Це завжди пошук і знаходження нового. Педагогічна творчість – це створення передового педагогічного досвіду, нововведення, яке суттєво змінює погляди на педагогічні явища та пов'язане з творчими досягненнями вчите- ля, високим рівнем майстерності, педагогічним мистецтвом.
Високий рівень творчої компетентності викладача вищої освіти є невід'ємною, базовою складовою виховання сучасного фахівця, основою його успішної професійної діяльності і, як наслідок, високої якості навчального процесу та інноваційної діяльності.
Мета статті – розглянути сутність поняття "педагогічна творчість" і визначити роль педагогічної творчості у процесі про- фесійної підготовки майбутніх викладачів.
Р е з у л ь т а т и . Творчість є формою розвитку; лише творчі особистості здатні забезпечити інноваційне навчання. Саме ком- петентність педагога володіти творчою компетентністю є запорукою успішної професійної самореалізації.
В и с н о в к и . Аналіз професійних завдань викладача, а також вимог, які висуває до нього суспільство, показує, що фасилітативна компетенція входить у структуру професійної компетентності педагога й дозволяє розв'язувати ключові професійні завдання.