ЩОДО ПИТАННЯ ПРО РЕЗУЛЬТАТИ НАВЧАННЯ ТА МЕТОДИ ЇХНЬОГО ОЦІНЮВАННЯ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ
Анотація
Досліджено результати навчання для системи освіти на міжнародному, національному та інституційному рівнях. Проналізовано
значення та підходи до оцінювання результатів навчання згідно з новою системою і структурою європейських кваліфікацій. Розглянуто типи оцінювання результатів навчання, їхні критеріі та практичне значення. Наведено матеріал, який дозволив виділити головні
переваги і можливі проблеми реалізації системи навчання, що базується на результатах навчання, роль яких у сфері вищої освіти помітно зростає. Однак на європейському рівні цей процес зосереджено в основному на загальних розробках нових систем і структур.
Підтвердженням цьому є підхід, який базується на результатах навчання, за яким узгоджено рівень европейскої політики і, зокрема, на
рівні політики в закладах вищої освіти. Pезультати навчання можуть бути застосовані на різних рівнях: інституційному,
національному і міжнародному, але детермінують їхню дефініцію та значення. На інституційному рівні результати навчання (реалізація
навчального плану, навчання і оцінювання) можна використати для виражения результатів навчання на рівні одиниці чи модуля. При
цьому вони пояснюють учням, що саме від них вимагається, а також, які навички/компетенції і здібності вони отримають після
успішного завершення навчання. Для викладача результати навчання можуть прояснити, що саме дасть модуль і як об'єднається з
відповідним виставленням оцінки. Вимога зробити процес викладання і навчання більш прозорим і більш чітким є спільною проблемою
для всіх, хто отримує освіту. У найближчій перспективі це пов'язано з підготовкою до невідкладного завдання формулювання модулів
і програм щодо результатів навчання. У більш довгостороковій перспективі реалізація підходу на базі результатів навчання уможливить прийняття більш системного підхіду до розробки програм і модулів.