ЩОДО ПИТАННЯ ПРО РЕЗУЛЬТАТИ НАВЧАННЯ ТА МЕТОДИ ЇХНЬОГО ОЦІНЮВАННЯ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

  • Ольга Плахотнік
  • Алла Кондратюк
  • Надія Ханіна
Ключові слова: заклади вищої освіти, європейський освітній простір, оцінка, результати навчання, критерії оцінювання

Анотація


Досліджено результати навчання для системи освіти на міжнародному, національному та інституційному рівнях. Проналізовано
значення та підходи до оцінювання результатів навчання згідно з новою системою і структурою європейських кваліфікацій. Розглянуто типи оцінювання результатів навчання, їхні критеріі та практичне значення. Наведено матеріал, який дозволив виділити головні
переваги і можливі проблеми реалізації системи навчання, що базується на результатах навчання, роль яких у сфері вищої освіти помітно зростає. Однак на європейському рівні цей процес зосереджено в основному на загальних розробках нових систем і структур.
Підтвердженням цьому є підхід, який базується на результатах навчання, за яким узгоджено рівень европейскої політики і, зокрема, на
рівні політики в закладах вищої освіти. Pезультати навчання можуть бути застосовані на різних рівнях: інституційному,
національному і міжнародному, але детермінують їхню дефініцію та значення. На інституційному рівні результати навчання (реалізація
навчального плану, навчання і оцінювання) можна використати для виражения результатів навчання на рівні одиниці чи модуля. При
цьому вони пояснюють учням, що саме від них вимагається, а також, які навички/компетенції і здібності вони отримають після
успішного завершення навчання. Для викладача результати навчання можуть прояснити, що саме дасть модуль і як об'єднається з
відповідним виставленням оцінки. Вимога зробити процес викладання і навчання більш прозорим і більш чітким є спільною проблемою
для всіх, хто отримує освіту. У найближчій перспективі це пов'язано з підготовкою до невідкладного завдання формулювання модулів
і програм щодо результатів навчання. У більш довгостороковій перспективі реалізація підходу на базі результатів навчання уможливить прийняття більш системного підхіду до розробки програм і модулів.

Опубліковано
2021-11-30
Як цитувати
Плахотнік, О., Кондратюк, А., & Ханіна, Н. (2021). ЩОДО ПИТАННЯ ПРО РЕЗУЛЬТАТИ НАВЧАННЯ ТА МЕТОДИ ЇХНЬОГО ОЦІНЮВАННЯ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Серія «Педагогіка», 2(14), 39-42. https://doi.org/10.17721/2415-3699.2021.14.09