БОЛОНСЬКИЙ ПРОЦЕС В УКРАЇНІ: ТРЕНДИ, ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ

  • Євгеній Спіцин
  • Вікторія Лещенко
Ключові слова: Болонський процес, кредитно-трансферна система, академічна мобільність, тенденції розвитку, моніторинг якості освіти

Анотація


Досліджено тривалий процес трансформації системи вищої освіти України під впливом впровадження принципів Болонської конвенції, що характеризується динамічністю і періодично супроводжується виникненням розбіжностей між запланованим та отриманим
результатом. Встановлено, що важливо не тільки своєчасно корегувати і моніторити стан та ефективість впроваджених змін, але й
передбачати можливі результати внаслідок тривалого функціонування такої системи. Виокремлено тенденції розвитку Болонського
процесу в Україні та визначено можливі шляхи підвищення його ефективності. Проаналізовано процес трансформації системи вищої
освіти України у зв'язку з впровадженням принципів Болонського процесу. Охарактеризовано сучасний стан, проблеми та ступінь упровадження ключових положень Болонської декларації. Досліджено тенденції розвитку Болонського процесу в Україні. Визначено можливі
шляхи підвищення ефективності системи вищої освіти України (на основі досвіду країн-учасниць Болонського процесу). Задля реалізації
запланованих завдань проаналізовано законодавчу базу країн-учасниць Болонського процесу. Проведено анкетування 410 студентів із
14 закладів вищої освіти України (галузевих і багатогалузевих) та інтерв'ювання 103 викладачів ЗВО.

Опубліковано
2021-11-30
Як цитувати
Спіцин, Є., & Лещенко, В. (2021). БОЛОНСЬКИЙ ПРОЦЕС В УКРАЇНІ: ТРЕНДИ, ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Серія «Педагогіка», 2(14), 34-38. https://doi.org/10.17721/2415-3699.2021.14.08