ПРОФЕСІЙНИЙ РОЗВИТОК АКАДЕМІЧНОГО ПЕРСОНАЛУ У ШВЕЦІЇ НА ПРИКЛАДІ ДОСЛІДНИЦЬКОГО УНІВЕРСИТЕТУ

  • Ілона Маріуц
  • Вероніка Бовсуновська
Ключові слова: дослідницький університет, викладацький склад, підготовка викладачів

Анотація


Розглянуто професійний розвиток викладацького складу в Швеції на прикладі дослідницького університету Лунд. Досліджено загальнодержавну стратегію розвитку і підтримки викладачів вищої школи у Швеції, а також особливості навчальної діяльності на прикладі
університету Лунд. Розглянуто підхід університету до вдосконалення діяльності викладачів, а саме: запровадження курсу викладання
у вищій школі обов'язкове для всіх, хто викладає в університеті Лунда. Йдеться про проходження курсу "Викладання та навчання у вищій
освіті" або "Розробка курсу у вищій освіті". Відповідно, викладачі, які контролюють студентів у докторантурі, повинні пройти спеціальну підготовку керівника. Вищі навчальні заклади Швеції самостійно призначають викладачів на посади. Зайнятість професорів і
викладачів регулюється Законом про вищу освіту – Högskolelagen. Університет або університетський коледж вирішує, якою мірою посада має бути зосереджена на освіті, наукових дослідженнях та адмініструванні. Викладацький склад усіх категорій виконує обов'язки
викладачів, докторанти в основному проводять дослідження. У стратегічному плані університету Лунда на 2017–2026 роки вказано, що
освіта і дослідження мають бути взаємопов'язаними. Методи викладання, зміст курсу і власний процес навчання студентів спрямовані
на підготовку студентів та докторантів до нових викликів. Педагогічний колектив має бути висококваліфікованим у навчанні, а підвищена якість освіти має бути особливо винагороджена.Навчальне середовище і стиль викладання, який потенційний викладач повинен
навчитися забезпечувати, – це відкрите середовище. Студенти відчувають відкрите, неформальне навчальне середовище з викладачами та студентами. Традиційну академічну ієрархію замінює більш спільний підхід, коли студентів поважають як молодших колег, а
їхні думки цінують і заохочують більш досвідчені колеги. Цей підхід стимулює діалог і співпрацю між студентами та викладачами і
створює можливості для висування нових ідей та інновацій. Освіта орієнтована на студентів, і тому вчителі істотно допомагають
їм та забезпечують повне розуміння змісту курсу. Основну увагу приділено тому, щоб дати студентам змогу розвивати навички критичного й аналітичного мислення, незалежних досліджень, групової роботи для вирішення проблем і лідерські якості, щоб підготувати
їх до майбутньої кар'єри. Науково-дослідний персонал Університету повинен відповідати міжнародному рівню. Університет Лунда пишається тим, що має сильний міжнародний профіль – він залучає студентів із майже 150 країн. Це створює глобальне середовище в
класі, де студенти стикаються з різними культурними перспективами і починають будувати свою міжнародну мережу.

Опубліковано
2021-11-29
Як цитувати
Маріуц, І., & Бовсуновська, В. (2021). ПРОФЕСІЙНИЙ РОЗВИТОК АКАДЕМІЧНОГО ПЕРСОНАЛУ У ШВЕЦІЇ НА ПРИКЛАДІ ДОСЛІДНИЦЬКОГО УНІВЕРСИТЕТУ. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Серія «Педагогіка», 2(14), 27-29. https://doi.org/10.17721/2415-3699.2021.14.06