ФУНКЦІОНУВАННЯ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ РУМУНІЇ В УМОВАХ АВТОНОМІЗАЦІЇ

Автор(и)

  • Надія Кузьменко
  • Кирило Тулін

DOI:

https://doi.org/10.17721/2415-3699.2021.14.02

Ключові слова:

автономізація, вища освіта, заклади вищої освіти, національні меншини, Румунія

Анотація

Проаналізовано системи вищої освіти Румунії та особливості функціонування закладів вищої освіти різних форм власності в умовах автономізації. Досліджено основні нормативно-правові документи, які регулюють функціонування системи освіти Румунії, зокрема
закон "Про національну освіту", №1/2011 від 5 січня 2011 р. Визначено, що відповідно до Закону "Про національну освіту" університети
та інші заклади вищої освіти Румунії мають автономію і відповідно право встановлювати та реалізовувати власну політику розвитку
згідно з чинним законодавством. У свою чергу, Міністерство національної освіти координує діяльність університетів та інших закладів
вищої освіти, дотримуючись автономії університетів. Розглянуто особливості функціонування закладів вищої освіти на різних освітніх рівнях: бакалаврському, магістерському, докторському. Визначено встановлені спеціальні норми заклади вищої освіти Румунії
щодо умов навчання до регульованих професій на європейському рівні. Бакалаврський рівень включає мінімум 180 і максимум 240 кредитів
залежно від галузі та спеціалізації. Магістерський рівень включає мінімум 60 і максимум 120 навчальних кредитів залежно від тривалості
першого рівня. Розглянуто особливості діяльності учасників освітнього процесу закладів вищої освіти Румунії. Особливу увагу приділено діагностиці знань і умінь студентів та організації екзаменаційної сесії, випускних іспитів та можливості перескладання. Студенти
або випускники, які обирають професію викладача, зобов'язані закінчити курси, організовані кафедрами для підготовки викладацького
складу (DPPD). Заслуговує на увагу румунський практичний досвід підтримки освітньої та професійної орієнтації студентів і сприяння
їхнього професійного долучення до ринку праці. Проаналізовано загальні функції та діяльність консультативних відділів щодо вибору
професійного напряму студентами, що варто запозичити Україні.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-29

Як цитувати

Кузьменко, Н., & Тулін, К. (2021). ФУНКЦІОНУВАННЯ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ РУМУНІЇ В УМОВАХ АВТОНОМІЗАЦІЇ. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Серія «Педагогіка», 2(14), 10–13. https://doi.org/10.17721/2415-3699.2021.14.02