ОСОБЛИВОСТІ ТЕХНІКИ МОВЛЕННЯ ВИКЛАДАЧА ВИЩОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

Автор(и)

  • Н. Постоюк

Ключові слова:

викладач, вищий навчальний заклад, техніка мовлення, дихання, голос, дикція, інтонація, темп

Анотація

Висвітлено сутність складових техніки мовлення викладача вищого навчального закладу, а саме: дихання, голос, дикція, інтонація, темп. Визначено особливості кожного показника, подано його визначення й умови правильного формування. Проаналізовано типи дихання, що впливають на педагогічне мовлення викладача, і способи керування ним. Розглянуто основні властивості голосу викладача: силу (об'ємність, звучність), політність (злетність), гнучкість (рухливість), діапазон, тембр, милозвучність, сугестивність, витривалість, а також основні гігієнічні вимоги до голосу. Запропоновано вправи, спрямовані на формування умінь правильного фонаційного дихання та вмілої розстановки пауз, як логічних так і психологічних, регуляцію голосу, розвитку дикції й доцільного інтонування тексту.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-02-18

Як цитувати

Н. Постоюк. (2017). ОСОБЛИВОСТІ ТЕХНІКИ МОВЛЕННЯ ВИКЛАДАЧА ВИЩОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Серія «Педагогіка», 1(5), 71–76. вилучено із https://pedvisnyk.knu.ua/index.php/pedagogy/article/view/90