СПЕЦИФІКА ОРГАНІЗАЦІЇ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ З ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ДЛЯ КУРСАНТІВ ЗВВО: ПРАКСЕОЛОГІЧНИЙ АСПЕКТ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.17721/2415-3699.2024.20.13

Ключові слова:

самостійна робота, автономне навчання, євроатлантична інтеграція України, курсанти ЗВВО, англійська мова.

Анотація

Вступ . Самостійне (автономне) навчання згідно з кредитно-модульною системою є формою організації навчальної діяльності, яка структурно реформує національні системи вищої освіти країн Європи. Самостійна робота як ваговий складник та індикатор засвоєння здобувачами освіти визначених силабусами й навчальними програмами тем
становить особливий простір співпраці викладачів і курсантів ЗВВО з акцентом на відповідальній автономній роботі
майбутніх офіцерів над опануванням програмового матеріалу. Це навчання, яке проводиться поза звичайними практичними заняттями з іноземної мови, проте пов'язане з ними. Мета статті – окреслити специфіку організації самостійної роботи з іноземної мови у її праксеологічному аспекті для курсантів ЗВВО, тобто акцентуючи на оптимізації навчального континууму (в напрямі підвищення продуктивності, раціональності й ефективності) через якісну організацію самостійної роботи курсантів із вивчення іноземної мови з урахуванням багатьох чинників, що визначають освітній процес у ЗВВО та статус іноземної мови у професійній підготовці військових.
Результати . Здійснено короткий огляд специфіки практичної організації самостійної роботи курсантів ЗВВО
з вивчення іноземної мови. Узято до уваги особливості проведення самостійної роботи у ЗВВО порівняно з цивільними
ЗВО, зокрема, проаналізовано й узагальнено нормативні документи, що визначають зміст і специфіку освітнього процесу майбутніх офіцерів.
Висновки . Одним з акцентів є увідповіднення мовної освіти майбутніх офіцерів зі STANAG 6001 як угодою між
країнами НАТО стосовно мовних стандартів, що в освітньому процесі ЗВВО повинно відображатись і на самостійній
роботі курсантів. До того ж, сучасний контекст вимагає чіткої моделі інтеграції самостійної роботи з авдиторними
заняттями (практичними заняттями з іноземної мови), імплементації тематично-модульного підходу до структури
самостійної роботи; залучення інструментарію LMS на кшталт Moodle, Classroom; використання завдань, що передбачають інтернетні та мобільні технології; інтеграція творчих і проєктних завдань, систематичне застосування
генеративних стратегій навчання; застосування сучасних ІКТ-засобів для забезпечення комунікативного підходу.
Принциповим є уявлення про перехідний характер самостійної роботи, тобто категоризація її як сполучної ланки між
формальним етапом навчання й подальшим навчанням упродовж життя.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-01-19

Як цитувати

САМЕЛЮК, А. (2025). СПЕЦИФІКА ОРГАНІЗАЦІЇ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ З ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ДЛЯ КУРСАНТІВ ЗВВО: ПРАКСЕОЛОГІЧНИЙ АСПЕКТ. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Серія «Педагогіка», 2(20). https://doi.org/10.17721/2415-3699.2024.20.13