СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА РОБОТА З ПОПЕРЕДЖЕННЯ ПРОФЕСІЙНОГО ВИГОРАННЯ ФАХІВЦІВ ДЕРЖАВНИХ СЛУЖБ ІЗ НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ В УМОВАХ ВІЙНИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.17721/2415-3699.2024.20.12

Ключові слова:

професійне вигорання, фахівці державних служб із надзвичайних ситуацій, соціально-педагогічна робота з попередження професійного вигорання.

Анотація

Вступ . Воєнні дії на території України для фахівців Державних служб із надзвичайних ситуацій (далі – ДСНС) зумовили специфічні особливості процесу попередження професійного вигорання. Соціально-педагогічна робота з попередження професійного вигорання фахівців ДСНС є актуальною та важливою, адже на рятувальників покладається посилена відповідальність за долю постраждалих, вони постійно стикаються з психологічним навантаженням, емоційними перепадами настрою через непередбачувані ситуації, які виникають у процесі професійної діяльності. На етапі затяжних воєнних дій на території України, виникають і формуються методики соціально-педагогічної роботи щодо попередження професійного вигорання працівників ДСНС, які надають можливість соціальним педагогам, психологам служби ефективніше передбачити незаплановані емоційні перевантаження фахівців різних підрозділів ДСНС України.
Актуальність теми дослідження полягає у визначенні напрямів соціально-педагогічної роботи щодо попередження професійного вигорання фахівців державних служб із надзвичайних ситуацій в умовах воєнних дій на території України.
Методи . Анкетування на визначення рівня психологічного стану, професійного вигорання та стресостійкості
працівників ДСНС на робочому місці), методи первинного (частотний аналіз, середнє значення) і вторинного (залежних і незалежних вибірок) аналізу результатів дослідження.
Результати . Системний підхід в організації соціально-педагогічної роботи з попередження професійного вигорання фахівців державної служби з надзвичайних ситуацій допомагає окремим особам працювати командно у скоординований спосіб для розв'язання проблем соціально-психологічного характеру. Рівень успішності й безпеки діяльності фахівців ДСНС в екстремальних умовах може бути істотно підвищено завдяки правильно організованому соціальнопсихологічному та соціально-педагогічному супроводу. Фахівці державних служб із надзвичайних ситуацій здатні витримувати щоденний психологічний тиск, що не лише затримує їхній професійний розвиток, але й заважає їм бути повністю вмотивованими й залученими до конструктивної роботи у групах, організаціях або у відносинах з колегами, звідси й наслідок, виникнення професійного вигорання.
Висновки . Проаналізували причини та за допомогою діаграм відобразили наслідки професійного вигорання фахівців ДСНС, розробили методичні рекомендації для соціальних педагогів щодо етапів попередження професійного вигорання фахівців Державних служб із надзвичайних ситуацій

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-01-19

Як цитувати

ТОКАРУК, Л., & ДАНИЛЕВСЬКА, О. (2025). СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА РОБОТА З ПОПЕРЕДЖЕННЯ ПРОФЕСІЙНОГО ВИГОРАННЯ ФАХІВЦІВ ДЕРЖАВНИХ СЛУЖБ ІЗ НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ В УМОВАХ ВІЙНИ. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Серія «Педагогіка», 2(20). https://doi.org/10.17721/2415-3699.2024.20.12