ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ДО ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.17721/2415-3699.2024.20.08Ключові слова:
готовність, готовність до професійної діяльності, кваліфікація, професійна діяльність.Анотація
Вступ . Розкриваються аспекти формування готовності майбутніх педагогів до професійно-педагогічної діяльності в закладах вищої освіти, що зумовлено соціально-економічним розвитком України, зростаючими вимогами до
якості вищої освіти. Це вимагає належного рівня кадрового забезпечення, що є незаперечною умовою його ефективного функціонування й розвитку; тому посилюється увага до якісної підготовки випускників закладів вищої освіти, які повинні бути висококваліфікованими, компетентними, володіти як теоретичними знаннями, так і практичними навичками, бути професіоналами зі сформованим професійним мисленням. Відповідно, актуалізується пошук інноваційних методик формування готовності майбутніх педагогів до професійної діяльності, що стає основним фактором їхньої успішної діяльності в умовах міжнародної інтеграції в галузі освіти, модернізації системи вищої освіти; сприяє гуманізації їхньої професійної підготовки.
Результати . На підставі проведеного аналізу понять "готовність", "готовність майбутніх педагогів до професійної діяльності", уточнено їхню сутність як цілісного внутрішньо особистісного утворення, що характеризується здатністю до самостійного отримання необхідних знань, умінь і навичок; індивідуального та групового виконання пізнавальних, технологічних та інших завдань.
Висновки . Готовність до професійної діяльності розглядається як складне утворення, що визначається єдністю і взаємообумовленістю таких структурних компонентів: мотиваційного, пізнавального, практичного та суб'єктного. Окреслено та охарактеризовано педагогічні умови формування готовності майбутніх педагогів до професійної
діяльності, визначено критерії готовності до професійної діяльності.