ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ ДІТЕЙ І ДОРОСЛИХ ІЗ РОЗЛАДАМИ ДЕПРЕСИВНОГО СПЕКТРА

Автор(и)

  • Надія КУЗЬМЕНКО Київський національний університет імені Тараса Шевченка https://orcid.org/0009-0008-8457-0292
  • Марія БУЗУЛУК

DOI:

https://doi.org/10.17721/2415-3699.2024.20.07

Ключові слова:

ментальне здоров'я, здобувачі освіти, освітнє середовище, розлади депресивного спектра.

Анотація

Вступ . Присвячена вивченню актуального питання сучасності щодо ментального здоров'я населення, зокрема порушується проблема роботи зі здобувачами освіти з розладами депресивного спектра. Депресивний стан особистості як науково-педагогічна проблема.
Результати . Встановлено, що існує широкий спектр факторів, які сприяють розвитку депресивних розладів у визначених вікових групах, включаючи генетичні й біологічні чинники, психосоціальний стрес, навчальний та академічний тиск, а також вплив сучасних технологій і соціальних медіа.
Подано дефініції цього поняття, розглянуто типи депресії, симптоми та причини виникнення. Охарактеризовано здобувачів освіти з депресивними розладами. Проаналізовано ряд стереотипів, які сформувалися у суспільстві через низький рівень обізнаності щодо депресивних розладів. Запропоновано методи й особливості виявлення здобувачів освіти, що належать до груп ризику, зокрема, стратегії підтримки та консультування здобувачів освіти з розладами депресивного спектра. Однією із ключових стратегій є створення підтримувального та сприятливого освітнього середовища, у якому студенти з депресивними розладами почуваються комфортно й безпечно, зокрема розвиток програм психологічної підтримки, упровадження практик адаптивного навчання й індивідуальних підходів до навчання.
Висновки . Важливою частиною стратегій навчання є підвищення свідомості серед викладацького складу та студентської громадськості про депресивні розлади, їхні причини та способи допомоги. Це допоможе створити більше розуміння й емпатії в університетському середовищі та сприятиме поліпшенню психологічного добробуту всіх учасників освітнього процесу. Ретельно розроблені й реалізовані стратегії навчання можуть значно полегшити навчання дітей і студентів із депресивними розладами, допомагаючи їм досягати академічних успіхів і підтримувати загальне благополуччя та самопочуття. На основі проведеного аналізу можна зробити висновки, що зі зростанням випадків депресивних розладів серед дітей, підлітків і студентської громадськості, належна увага до психічного здоров'я цих груп населення є надзвичайно важливою.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-01-19

Як цитувати

КУЗЬМЕНКО, Н., & БУЗУЛУК, М. (2025). ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ ДІТЕЙ І ДОРОСЛИХ ІЗ РОЗЛАДАМИ ДЕПРЕСИВНОГО СПЕКТРА. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Серія «Педагогіка», 2(20). https://doi.org/10.17721/2415-3699.2024.20.07