ФОРМУВАННЯ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ В МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ-ЛІДЕРІВ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.17721/2415-3699.2024.20.06Ключові слова:
академічна доброчесність, військова освіта, курсанти, офіцер, лідер.Анотація
Вступ . Присвячена формуванню академічної доброчесності серед курсантів як майбутніх офіцерів-лідерів у військових навчальних підрозділах закладів вищої освіти. Академічна доброчесність розглядається, як сукупність етичних принципів і норм, яких мають дотримуватися всі учасники освітнього процесу закладів вищої освіти (Верховна
Рада України, 2017). Доброчесність – це основа для розвитку довіри та поваги у військовому освітньому середовищі, а
також гарантує чесність, справедливість і відповідальність у процесі оцінювання знань і навичок курсантів. У вищих
військових навчальних закладах, де формується нове покоління військової еліти (лідерів), академічна доброчесність
відіграє значну роль і набуває особливого значення, оскільки вона визначає якість навчання, підготовку до виконання
службових обов'язків і відповідальність перед державою та суспільством. Досліджено важливість аспектів формування морально-філософських та етичних цінностей серед майбутніх офіцерів-лідерів.
Методи . Теоретичні (аналіз, синтез, інтерпретація, абстрагування, узагальнення, аналогія та порівняння – для
структурування й аналізу впливу формування академічної доброчесності в майбутніх офіцерів-лідерів у процесі навчання; узагальнення – для формулювання висновків дослідження.
Результати . Наведені шляхи формування академічної доброчесності та заходи з її підвищення спрямовані на
створення сприятливого середовища для розвитку академічної доброчесності, де кожен курсант має можливість повністю розкрити свій потенціал, дотримуючись високих етичних стандартів. Стандарти – це основа для формування
моральної й етичної свідомості майбутніх офіцерів-лідерів, що відображається на їхній діяльності як у мирний час, так
і в умовах виконання бойових завдань.
Висновки . Аналізуються різноманітні методи та стратегії, спрямовані на підвищення свідомості (самосвідомості) тих, хто навчається, щодо принципів академічної доброчесності (чеснот). Висвітлюються ефективні підходи
до виховання моральності та інтеграції цінностей доброчесності в освітній процес закладів вищої освіти.