ФОРМУВАННЯ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ У ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ ПІД ЧАС ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 011

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.17721/2415-3699.2024.20.05

Ключові слова:

Етичні стандарти, плагіат, фабрикація, фальсифікація, списування, необ'єктивне оцінювання.

Анотація

Вступ . Як показує практика організації освітнього процесу, натепер не повною мірою розв'язано суперечність
між необхідністю дотримуватись в освітній діяльності принципів академічної доброчесності та розробленістю
підходів і засобів її цілеспрямованого формування в ході освітнього процесу. На промптзапит у ChatGPT про наслідки
зниження якості освіти й обману під час оцінювання штучний інтелект надав відповідь, що відповідальність за
майбутнє країни не обмежується лише військовими загрозами, а починається з якості освіти, оскільки вона впливає
на розвиток економіки, медицини, правосуддя та інших сфер життя.
Результати . Розкрито логіку, підходи до формування академічної доброчесності під час організації освітнього процесу в межах ОНП "Педагогіка вищої школи" спеціальності 011 освітні, педагогічні науки. Шляхом аналізу
законодавчо-нормативної бази, досліджень стану академічної доброчесності у сфері освіти, видів, частоти та закономірностей її порушення серед студентів, з'ясовано, що нині спостерігається зростання рівня порушень та урізноманітнення академічних проступків, що пояснюється насамперед можливостями інформаційно-комунікативних технологій. Розглянуто чинники, що позитивно впливають на формування академічної доброчесності у процесі професійної підготовки. Спираючись на їхній опис, пропонується загальна стратегія формування академічної доброчесності в системі вищої освіти взагалі, зміст, логіку її формування під час організації освітнього процесу на освітньо-науковій програмі другого рівня вищої освіти "Педагогіка вищої школи" спеціальності 011. Показано, які вимоги законодавчо-нормативної бази втілено у змісті освітньої програми. Проаналізовано можливості ОНП із їхньої реалізації. Показано результати перевірки доброчесності здобувачів вищої освіти ОНП "Педагогіка вищої школи", що підтверджують дієвість запропонованих стратегій. Обґрунтовано стратегії формування академічної
доброчесності у студентів спеціальності 011, як правової й етичної категорії.
Висновки . Під час впровадження дисциплін, направлених на реалізацію принципів доброчесності в робочих
програмах має передбачатись формування й чітке розуміння її конкретних положень. 

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-01-19

Як цитувати

ЖИЛЕНКО, М. (2025). ФОРМУВАННЯ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ У ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ ПІД ЧАС ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 011 . Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Серія «Педагогіка», 2(20). https://doi.org/10.17721/2415-3699.2024.20.05