ОСВІТНІЙ КОНСАЛТИНГ: УПРАВЛІНСЬКИЙ ІНСТРУМЕНТ І ЗАСІБ РОЗВИТКУ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.17721/2415-3699.2024.20.04

Ключові слова:

консалтинг, освітній консалтинг, замовник освітнього консалтингу, види консалтингу, етапи консалтингу.

Анотація

Вступ . Нині всі сфери життєдіяльності людини перебувають на етапі використання послуг різного спрямування.
Створюється нове бачення кожного феномена. У бізнесу з'являється можливість створення різних внутрішніх підрозділів (фінансовий, кадровий, юридичний тощо) з певною метою і специфічною діяльністю. Маленькі бізнес-структури не мають такої можливості й намагаються розв'язати проблеми самостійно. Зазвичай вони отримують незадовільний результат. Освіта починає розглядатися як бізнес. У ході цього виникає проблема дисбалансу професійно-кваліфікаційних кадрів на ринку праці. Виникає потреба в наданні й користуванні консалтингових послуг, зокрема у сфері вищої освіти.
Результати . Консалтинг виникає як необхідний напрям, мета якого – надання замовнику специфічних послуг чи рекомендації щодо оптимізації діяльності. Ураховуючи різноманітність сфер діяльності суспільства, виникають безліч видів і типів консалтингу. Основними можемо вважати такі: управлінський, юридичний, фінансовий, бухгалтерський, кадровий, інвестиційний, IT-консалтинг, освітній тощо. Відповідно до сфери діяльності, специфіки діяльності, особливостей замовлення розрізняють методи консалтингу: експертний, процесний, навчальний. Освітній консалтинг використовує деякі форми роботи: консультація, аудит, аналітика, супровід. Процес отримання освітньо-консалтингових послуг складається з певної послідовності етапів: підготовчий, нормативний, основний (аналіз, моделювання, імплементація), фінальний (рефлексивний і фінансовий). Послуги освітнього консалтингу можуть стати у пригоді як для закладів вищої освіти, так і для всієї держави. З реформацією української системи освіти, доводиться зіштовхуватися з різними складнощами в тих чи інших аспектах надання освітніх послуг. Освітній консалтинг може порушувати різноманітні питання від специфічних питань (найм і управління персоналом, оподаткування, фінансовий консалтинг тощо), так і допомога безпосередньо в освітньому процесі: перспективи розвитку, аналітика ринку, залучення інвестицій тощо.
Висновки . Аналіз практики використання консалтингових послуг в освітній галузі дозволяє зробити висновок про
необхідність більш широкого використання досвіду та професіоналізму працівників консалтингових фірм, що забезпечить можливість закладам освіти ефективно пристосовуватись до зовнішнього середовища, яке постійно змінюється. Консалтинг – процес консультування окремих підприємців і співробітників компаній (зазвичай, керівництва) із юридичних, управлінських, фінансових, кадрових, інвестиційних, освітніх та інших питань.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-01-19 — Оновлено 2025-01-20

Версії

Як цитувати

ДЕРКАЧ, О. (2025). ОСВІТНІЙ КОНСАЛТИНГ: УПРАВЛІНСЬКИЙ ІНСТРУМЕНТ І ЗАСІБ РОЗВИТКУ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Серія «Педагогіка», 2(20). https://doi.org/10.17721/2415-3699.2024.20.04 (Original work published 19, Січень 2025)