ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ ВІЗУАЛІЗАЦІЇ У ПРОЦЕСІ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ

Автор(и)

  • Наталія ГОЛОВКО Київський національний університет імені Тараса Шевченка https://orcid.org/0000-0003-4859-2837
  • Оксана КУЗНЄЦОВА Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, Київ, Україна https://orcid.org/0000-0003-2654-8536

DOI:

https://doi.org/10.17721/2415-3699.2024.20.02

Ключові слова:

вища освіта, технології візуалізації; фахова підготовка; освітній процес; майбутні викладачі

Анотація

Вступ . Досліджується використання технологій візуалізації навчальної інформації як відносно нової тенденції в
сучасному освітньому процесі під час фахової підготовки майбутніх викладачів ЗВО. Наводяться приклади способів
візуалізації навчального матеріалу.
Результати . Аналізується роль викладача у використанні таких технологій візуалізації: ментальні (інтелектуальні) карти, скрайбінг, мультимедійна-наочність, навчальна мультимедіа-презентація, хмари слів. Визначається роль і
перспективи візуалізації в сучасному освітньому процесі під час фахової підготовки майбутніх викладачів ЗВО. Аналізуються різні підходи щодо застосування технологій візуалізації, які дають змогу підвищити інформаційну насиченість освітнього процесу, зменшити витрати часу здобувачів вищої освіти на сприйняття й розуміння навчального матеріалу, сприяти підтримці високого темпу навчання, раціонально організовувати навчально-пізнавальну діяльність здобувачів вищої освіти під час фахової підготовки, підвищити обізнаність майбутніх викладачів щодо сучасних форм, технологій, методів, прийомів і засобів унаочнення навчального матеріалу, а також формування вмінь їхнього використання в освітньому процесі задля розв'язання конкретних педагогічних завдань відповідно до сучасних освітніх підходів під час фахової підготовки. Визначаються педагогічні завдання, які можливо розв'язати за допомогою технологій візуалізації: забезпечити інтенсифікацію навчання; активізувати навчальну та пізнавальну діяльності; допомогти у формуванні й розвитку критичного та візуального мислення, зорового сприйняття, образного представлення знань і навчальних дій, передачі знань і розпізнавання образів, підвищити візуальну грамотність та візуальну культуру.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-01-19

Як цитувати

ГОЛОВКО, Н., & КУЗНЄЦОВА, О. (2025). ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ ВІЗУАЛІЗАЦІЇ У ПРОЦЕСІ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Серія «Педагогіка», 2(20). https://doi.org/10.17721/2415-3699.2024.20.02