АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ ЗДОБУВАЧІВ В ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ВІЙСЬКОВОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.17721/2415-3699.2024.20.01

Ключові слова:

освітнє середовище, вища військова освіта, принципи та цінності академічної доброчесності, майбутні офіцери, етичні норми.

Анотація

Вступ . Розглядається місце й роль академічної доброчесності в освітньому середовищі закладів вищої військової
освіти. Дослідження базується на аналізі теоретичних джерел і практичному досвіді діяльності військових закладів
освіти.
Результати . Окреслено принципи та цінності академічної доброчесності здобувачів як складника освітнього
середовища закладів вищої військової освіти. Унаслідок проведеного аналізу праць учених визначено основні шляхи
формування належного ставлення до академічної доброчесності в майбутніх офіцерів. Проаналізовано нормативноправові засади вітчизняної освітньої політики щодо академічної доброчесності в закладах вищої освіти, окреслено труднощі її реалізації в освітньому процесі. Визначено, що особливістю підготовки майбутніх офіцерів до засвоєння стандартів академічної доброчесності є орієнтація молоді на моральні стандарти поведінки, повага до наукових знахідок інших авторів.
Висновки . Проведений аналіз засвідчив, що ефективне впровадження основних засад академічної доброчесності
здобувачів вищої військової освіти має спиратися на інтерактивні форми роботи викладачів із курсантами щодо вдосконалення особливостей професійної моралі, а саме: старанність і самостійність у навчанні, відповідальність за власні дії й результати навчання, толерантність, взаємоповагу та підтримку; гідність і моральну поведінку. Уточнено
феномен "академічна доброчесність": складник освітнього середовища закладу вищої військової освіти та водночас
сукупність етичних принципів, що регламентовані нормативними документами. Індивідуальна культура дотримання
принципів академічної доброчесності в кожного здобувача має асоціюватися з особистими вимогами до себе й належним рівнем наукових розвідок, що оприлюднюються в інформаційному просторі. Освітнє середовище закладу вищої військової освіти ґрунтується на нормативних стандартах академічної доброчесності, що регулюють рівень якості освіти й наукових досягнень.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-01-19 — Оновлено 2025-01-20

Версії

Як цитувати

ВОВКОТЕЧА, О. (2025). АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ ЗДОБУВАЧІВ В ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ВІЙСЬКОВОЇ ОСВІТИ. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Серія «Педагогіка», 2(20). https://doi.org/10.17721/2415-3699.2024.20.01 (Original work published 19, Січень 2025)