ГУМАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОЇ СФЕРИ У КРАЇНАХ ЄС
DOI:
https://doi.org/10.17721/2415-3699.2021.13.10Ключові слова:
підготовка педагогічних кадрів, дослідницькі університети, інтеграція в європейський прості вищої освіти.Анотація
Розглядаються актуальні проблеми і питання в освіті зокрема та у суспільстві загалом, які тісно пов'язані і взаємозалежні. Вказуються конкретні виклики, з якими намагається впоратися європейська освітня спільнота протягом останніх
декількох років. До них належать проблема булінгу у закладах освіти, раннє покидання обов'язкового навчання, можливі соціальні проблеми, що приводять до булінгу та раннього покидання школи, не завершення навчання великим відсотком молоді.
Розкриваються механізми та досвід вирішення даних питань і викликів різними країнами ЄС. У статті наводяться конкретні
приклади вияву тенденції гуманізації в освітній сфері. Автор вбачає процеси гуманізації освітньої сфери у таких конкретних
рекомендаціях і досвіді країн ЄС як шанобливе ставлення до учнів, участь учнів та батьків у прийнятті рішень закладу
освіти, повага до особистості учня та врахування його потреб та інтересів у процесі навчання, зобов'язання працювати
в команді всіх працівників закладу освіти – викладачів та допоміжний персонал, забезпечення комфортного та дружнього
середовища закладу освіти.