СУЧАСНА СИСТЕМА ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ РУМУНІЇ
DOI:
https://doi.org/10.17721/2415-3699.2020.11.12Ключові слова:
педагогічна освіта, Румунія, початкова освіта, середня освіта, вища освіта.Анотація
Стаття є дослідженням основних напрямків сучасної системи педагогічної освіти Румунії. Встановлено, що сучасна реформа освіти Румунії розпочалася у 2002 році і має на меті поступову інтеграцію до освітнього простору Європейського Союзу. Розглянуто сучасну структуру системи освіти Румунії та детально проаналізовано кожну складову. Визначено систему організації дошкільної освіти та її розподіл на вікові групи. Наголошено на особливостях середньої освіти. Встановлено, що середня освіта починається з початкової школи та визначено особливість системи оцінювання на цьому рівні. Зазначено, що починаючи з п'ятого класу відбувається перехід у середню школу, де змінюється система оцінювання на десяткову систему. Зазначено, що середня школа має дві складові: обов'язкову освіту та класи старшого ступеня. Підготовку фахівців здійснюють заклади державної і приватної форм власності, які мають автономію у здійсненні своєї діяльності навчання. Визначено, що система вищої освіти Румунії поділяється на три ступені. Розглянуто перший ступінь вищої освіти, який передбачає два варіанти навчання і залежно від обраної спеціальності може тривати від чотирьох до шести років.
Визначено, що другий ступінь вищої освіти Румунії включає магістерську програму та аспірантуру. Встановлено, що третім рівнем вищої освіти є докторантура, яка триває від чотирьох до шести років, залежно від форми навчання, і закінчується присвоєнням ступеню доктора після успішного захисту дисертаційної роботи. Визначено ступені навчання педагогічних працівників у системі дошкільної та початкової освіти, а також мінімальні вимоги до їхньої подальшої професійної підготовки у закладах вищої освіти.