СУЧАСНІ ВИМОГИ ДО КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ВИКЛАДАЧА ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • О. Поляк

DOI:

https://doi.org/10.17721/2415-3699.2020.11.08

Ключові слова:

конкурентоспроможність, сучасний педагог, учитель.

Анотація

Стаття присвячена проблемі формування та розвитку конкурентоспроможності викладачів закладів вищої освіти. Якщо зміст та структура професійної конкурентоспроможності, визначені державними стандартами, формуються без урахування особистих якостей навчального предмета, його інтересів, здібностей і не визначаються професіоналізмом викладача, неможливо закласти основи конкурентоспроможності та розвитку здатності до конкуренції.
Проаналізовано генезис різних підходів до концепції конкурентоспроможності сучасного педагога, зокрема, в сучасних дослідженнях наголошено на управлінському, психологічному та педагогічному аспектах конкурентоспроможності.
Окреслено процес формування конкурентоспроможності викладача вищого навчального закладу, який включає його компоненти:
= рівні розвитку: мотиваційний та цілісний компонент; емоційно-вольовий компонент; компонент оцінки та коригування;
= умови формування: необхідність пошуку таких форм роботи вчителя, які б забезпечували безперервність процесу його професійного зростання, розвитку та впровадження багатовимірних моделей організації професійного розвитку, впровадження нових освітніх технологій, участі в інноваційній діяльності;
= розвиток комплексу властивостей його особистості, необхідних для високого рівня професійної діяльності. Діяльність педагога характеризується педагогічною доцільністю за орієнтацією, індивідуально творчим характером за змістом та організацією, вибором засобів; 
= способи формування: певний обсяг знань, умінь, навичок та постійне вдосконалення стану теоретичної, психолого-педагогічної, методичної та технологічної підготовки; мотиви професійного самовдосконалення; прагнення до самореалізації та самоствердження особистості; професійне зростання; розширення горизонтів; підвищення рівня розвитку всіх видів компетенцій; наявність пізнавального інтересу; створення позитивного іміджу серед учнів та колег; підвищення кваліфікаційної категорії під час атестації; отримання нагород; підвищення особистого рейтингу на різних рівнях підпорядкованості; підвищення професійної компетентності; підвищення рівня організації навчально-виховного процесу.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-02-06

Як цитувати

О. Поляк. (2020). СУЧАСНІ ВИМОГИ ДО КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ВИКЛАДАЧА ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Серія «Педагогіка», 1(11), 35–37. https://doi.org/10.17721/2415-3699.2020.11.08